2010/08/03

Snabba cash?

Även om pengar inte är allt, så finns det otroligt mycket som skulle underlättas om det fanns mer utav den varan på bankkonton.

Poker är ett sätt att - i alla fall försöka - tjäna pengar. Det är dock inte lätt att vinna. Antingen så spelar man på låga insatser och vinner lite, eller så spelar man på höga insatser och vinner mycket. Största nackdelen är att du lika lätt förlorar lika mycket som du vinner. Om inte mer.
Sen finns det någonting som heter aggressiv respektive tight spelstil. Den tighta spelstilen är lite mer min stil, men det finns lite utrymme för aggressivt gamblande också. Att spela tight innebär att du enbart spelar på "säkra" händer. Det är det jag strävar efter.
Det är inte dock alltid det stämmer in. Har du precis lagt blind (insats som betalas utav spelare två och två i turordning - medurs runt bordet), så är det lite annorlunda. Det finns stora och lilla blind. Stora blind är det samma som minimiinsatsen för att beta i en pot, och lilla blind är vanligtvis hälften av det.
Jag vet inte varför jag pladdrar vidare egentligen! :)

Jag spelar poker på pokerstars under namnet sussel1986. Där spelar jag på bord med låga insatser ($0.10 - $0.25). Så vill ni spela så är det bara att hoppa in!

Vill ni läsa mer om poker, och lära er hur det fungerar så kan ni läsa mer på www.poker-skolan.se.


Hoppas vi ses där! På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar