2010/08/14

Rekrytering inom FM.

Jag är precis hemkommen ifrån Laholm där jag givit min dag åt att rekrytera för försvarsmakten. Det har varit kul! Dock lite lite folk på mässan.

Det är inte varje dag jag får chansen att berätta för allmänheten att militär är världens bästa jobb. Okey, nu vet jag med mig att det finns tusentals människor som skulle halshugga människor som sa mindre saker, men det bortser vi ifrån idag tycker jag.
Det har varit många intresserade människor, och barn/ungdomar som klättrat runt på och i våra fina fordon. Vi hade med oss en st personterrängbil 6 (Galten), och en st pansarterrängbil 203 A (Patria).

Vädret var inte riktigt vad jag hade hoppats på, fastän det sprack upp lite då och då. Det har varit kvavt och varmt. Då var det väl tur att solen inte tittade fram allt för mycket, för då hade jag väl smält. :)
Oavsett vilket, så kommer det läggas upp bilder på bloggen ikväll!

På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar