2010/12/22

En ny värld.

Ibland så önskar jag att jag trodde på gud och på en himmel, eller varför inte ett liv efter detta? Ibland önskar jag att jag trodde på en ny värld.

Jag kan inte påstå annat än att det kändes konstigt. Jag såg någonting jag inte sett förut, någonting jag inte ville skulle existera.
Ett liv efter detta. Ja visst hade det varit underbart, jag kan dock inte intala mig själv att det är så. Snart får jag se sig igen, och då är det absolut sista gången. Konstigt. Jag vet inte riktigt hur jag skall reagera på det. Jag har inte kontroll över situationen, men det är oundvikligt.
Du lämnar mycket efter dig. Bragder och fina stunder. Det gör att det hela både känns lättare, men inte minst att det känns tyngre.

Du har det utan tvekan bra, var du än är. Jag hoppas det i alla fall.

Vila i frid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar