2010/09/20

SD i riksdan. Kan det bli mer rätt?

Det är inte mer än rätt att SD nu sitter i riksdan. 5,8% av människorna som röstat i Sverige verkar vilja ha det så. Så varför inte?


Jag stödjer inte Sverigedemokraternas politik, inte heller deras värderingar. Där emot så stödjer jag yttrandefrihet och rätten att tycka vad man vill. Främlingsfientligt eller inte.
Bara tanken på att utesluta ett parti på grund av dennes värderingar och tro, gör mig ont. Det gör ont i hela kroppen så fort jag tänker på det. Jag tycker som sagt att SD bedriver en riktigt konstig och vriden politik, men det spelar ingen roll vad jag tycker. Tillräckligt många människor håller tyvärr med dem, och på så sätt är det inte mer än rätt att dom har sina platser i riksdan. Synd bara att det blev en minoritetsriksdag.

Stå upp för vad ni tycker Sverige! Enligt icke relevanta undersökningar så finns det ett ganska stort hat mot invandrare i Sverige. Dock är vi svenskar alldeles för svenska för att våga erkänna detta. Tur är väl det. Annars hade ju SD fått ännu större mandat. Och det är ingenting som jag vill iaf. SD vill t.ex. se till att jag inte har något jobb om några år. Det suger.

Slutligen så vill jag bara säga åt människor att sluta hata att SD är i riksdan. Det är deras rätt. Hata istället deras politik och gör vad du kan för att knäcka dem!

1 kommentar:

  1. sv: Det va riktigt gott :)

    måste bara fråga alltså är dom rasister eller vill dom bara att man ska få tex. sjunga nationalsången och gå i kyrkan på avslutningar?
    /Shoppaholly

    SvaraRadera