2010/09/13

Folkpartist? Javisst!

Jag sitter i skrivande stund och surfar runt på moderaternas och folkpartiets hemsidor. Folkpartiets utrikespolitik ligger mig nu varmt om hjärtat.
Vi vill:
• att Sverige ska gå över till euron så snart som möjligt. En folkomröstning om euron bör hållas under nästa mandatperiod.
• att demokratin ska vara det övergripande målet för biståndet.
• fortsätta reformeringen av FN. Diktaturer ska inte kunna blockera internationella insatser och åtgärdet vid humanitära och naturkatastofer.
• att Sverige ska gå med i Nato när det finns tillräckligt med stöd för detta.
Sådär skriver folkpartiet på sin hemsida under rubriken Sverige i världen.

Jag kan inte annat än att le när jag läser folkpartiets utrikespolitik. Ett parti som vill att vi ska gå med i Nato. Ett parti som ser långsiktigt på Sveriges närvaro i Afghanistan. Ett parti som bryr sig om välfärd och infrastruktur i andra länder.
Dom skriver också vad dom redan har lyckats med. "Vi har redan: • fördubblat anslagen för internationella insatser.", är en del av vad som skrivs där. Äntligen! Ett parti som ger mig ett jobb!

I morgon blir det till att rösta på folkpartiet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar