2010/10/05

Vågar du vara optimist?

Att hoppas och tro på saker är säkerligen enbart sunt för dig. Jag tror dock att jag aldrig kommer släppa min pessimism.

Varför tro på saker? Du blir ju bara besviken när det inte blir som du vill. Det är lite med den synen som jag ser på det. Klart jag hoppas på saker ibland, men jag föreställer mig alltid det värsta, enbart för att inte bli besviken eller förkrossad när det inte alls blir som jag tänkt mig, och sedan ligga där och böla likt ett barn som aldrig fick den där ponnyn på julafton.
Nu får ni inte tro att jag önskade mig en ponny när jag var liten... Eller, varför inte? Ni får tro vad ni vill. Jag bryr mig faktiskt inte!

Att ta ut segern i förskott är också en hemsk sak att göra. Att mer eller mindre gå ut och säga att SÅHÄR kommer det att bli, och sen skiter det sig. Så oerhört pinsamt.
"Hur blev det med den där grejen du skulle på?"
"Jo men så att... Errm... Det... Njae, jag sket i det!" 
Känner ni igen er? Det gör inte jag! I alla fall inte längre.

http://molkan.se/wp-content/uploads/2009/11/crying-baby.jpg

4 kommentarer:

  1. aaabsolut, det bör man vara jämt tycker jag :D

    SvaraRadera
  2. sv: hehe jorå jag kan drömma mycket knepigt :P mår du bra då? kram

    SvaraRadera
  3. Svar: Okej! Hur gammal är du? :)

    SvaraRadera
  4. Svar: Okej! :) Vad har du gjort idag då? :)

    SvaraRadera